Southland en Dunedin

14 januari 2013

Voor de allerlaatste keer zullen we nog een reisverslagje schrijven, want ons avontuur zit er helaas bijna weer op.

Na Queenstown zijn we doorgereden naar Te Anau. Vanaf hier zouden we naar Milford Sound gaan om een cruise te maken, maar onderweg kregen we er al een hard hoofd in. Meerdere malen moesten we een stukje door de rivier rijden, omdat de wegen overspoeld waren en toen we uiteindelijk bij de plaatselijke VVV aankwamen, werd ons vermoeden bevestigd: de weg naar Milford Sound was dicht vanwege overstromingen. Dit zou ook nog wel even zo blijven. Omdat het weer nog altijd niet heel aangenaam was zijn we doorgereden naar het zuiden van het Zuidereiland: Invergarcill. Hier hebben we een camping gezocht bij een Nederlander.

De volgende dag zijn we doorgereden naar Dunedin. Wat een prachtige stad. Als een ouder echtpaar hebben we de tourbus genomen:-)  Deze heeft ons in twee uur tijd ontzettend veel van Dunedin laten zien. Mocht je overwegen naar Nieuw Zeeland te emigreren, dan kunnen we je dit stadje aanraden. Dunedin kent heel veel artistieke gebouwen met een Schotse inslag en het stadje kent heel veel historie. Prachtig!

Na twee dagen hebben we via de Moeraki Boulders ( oftewel Mirakelse ballen volgens Jan) onze weg vervolgd naar Timaru. Onderweg zijn we gestopt in Oamaru, waar de hele dag een antiekmarkt zou zijn. Whahahahaha, dat was 1  straatje met vier winkels. Wel leuk als je er langs komt, maar niet om voor om te rijden. Ook de zoektocht naar exemplarische lp's in de lokale hippie shop, leverde geen souveniers op (sorry Tom en Jansen:-) )

In Timaru scheen het zonnetje volop, dus we hebben een prive strandje gezocht om lekker te zonnen. Het werd echter snel vloed waarbij we nog  drie keer onze kleren hebben gered van de golvende zee, om mee te varen naar Antarctica:-)

Vandaag zijn we aangekomen op onze eindbestemming Christchurch, waar we de komende dagen zullen verblijven. Morgen staat een tocht door het zwaargetroffen centrum op de planning ( aardbeving 2011).

Al met al kunnen we terugkijken op een fantastische reis die onze verwachtingen overtrof. We hebben alles gezien wat we wilden zien en meer. De prachtige natuur zullen we niet snel vergeten.

Tot volgende week!

1. Otto en cristel:
    15 januari 2013
    Wij hebben genoten van jullie reisverhalen. Goede vlucht.