Het Zuider Eiland

4 januari 2013

Vanuit het zonovergoten Kaiteriteri gaan we verder met ons verslag. Na oud en nieuw te hebben gevierd in Napier, zijn we nog een dagje gebleven. Napier is een gebied met veel wijngaarden en boomgaarden en kent prachtige kustlijnen. We besloten naar Te Maka peak te gaan, een look out waarbij je over het hele gebied kon kijken. We besloten te gaan lopen....slecht idee. Deze uitkijk was toch iets verder dan gepland en ook iets hoger dan gepland. We hadden dus de nodige km in de kuiten.

2 januari zijn we doorgereden naar Wellington. Aangezien er slecht weer op komst was, wilden we proberen of we onze overtocht konden vervroegen. Na de nodige onderhandeltechnieken is ons dat gelukt....een uurtje later zaten we op de boot naar Picton. Wat een fantastische overtocht door de sounds. Een beetje jammer dat er storm op komst was, maar zelfs in donker weer zijn de sounds prachtig! Na aankomst hebben we een camping gezocht nabij Picton. Eenmaal aangekomen op de camping stond ons een waar theater te wachten: overal werden auto's voor tenten gereden en werden tenten aan auto's gebonden ivm de opkomende storm. Echt hilarisch om te zien. Wij hadden nergens last van met onze groene rakker. De volgende dag bleek dat het toch geen onzin was geweest om extra voorzorgsmaatregelen te nemen, want het vliegverkeer en alles was stil gelegd, zo'n storm.  Wij hebben echter heerlijk geslapen.

Omdat het weer niet al te best was zijn we doorgereden naar het Abel Tasman National park. Onderweg hebben we nog een mooie wandeling gemaakt in de Marlborough sounds:een stukje van de queens Charlotte Track ( Normaal 71km). Ook hier vielen we weer van de ene verbazing in de andere....zo mooi! Uiteindelijk zijn we doorgereden naar Kaiteriteri, aan de rand van het Abel Tasman National Park.

Dit gebied is een waar paradijs: Strakblauwe hemel, goudgele stranden, helblauwe zee, vriendelijke mensen en volop watersporten. Voor vandaag stond er een dagtrip op de planning, Vanmorgen zijn we met een boot de zee op gegaan richting een van de baaien om vervolgens een paar uur door het park te wandelen ( met wederom mooie uitzichten). Nadat we met de boot weer opgehaald zijn, hebben we nog een paar uur op zee gekajakt. Een van de hoogtepunten was de Split Apple Rock.

Morgen gaan we naar Takaka ( Golden bay) en hopen we een oude klasgenoot van Mirjam te treffen in Motueka, om vervolgens gas te geven richting Kaikoura, waar we maandag met dolfijnen zullen zwemmen......kortom: wij genieten nog volop!!

Zonnige groet,

Jan en Mirjam

1. Niels en Rita:
    6 januari 2013
    Hoi zonaanbidders,

Blij dat jullie voor de storm de overkant gehaald hebben, wat waren de Marlborough Sounds mooi hè?
    In Napier nog lekker van een wijntje kunnen genieten?

Hopelijk zien jullie veel dolfijnen in Kaikoura, als je gaat zwemmen is degene met de grote vin op de rug niet degene waar je naar toe moet zwemmen :p.

Veel reisplezier verder,

Groetjes uit Australië, Rita en Niels